Thursday, February 20, 2014

Problemi u vezi sa saobracajem i svemu drugom što ima veze sa saobraćajem



- Sistemska korupcija u državi i njenim institucijama
- Licemernost i korumpiranost donosioca zakona i MUPa (npr. Zakon o bezbednosti u saobraćaju)
- Koruptivan i nerealan Zakon o bezbednosti u saobraćaju
- Selektivno sprovođenje i sadašnjeg i bivšeg zakona o saobraćaju od strane MUPa i sudova
- Nepoštovanje zakona od strane pripadnika MUPa vidljivo na svakom koraku
- Iživljavanje pripadnika MUPa nad običnim ljudima - pisanje kazni za svaku glupost npr. svetla, registracione nalepnice, potpis u staroj vozačkoj, pojas, komplet prve pomoći, voznja neregistrovanog vozila i priključnog vozila najbolji primer za to suseljaci iz Kikinde, voznja pod zabranom malo je što je država naplatila kaznu i upisala poene pa treba i da onemogući slobodno kretanje ljudi, voznja bez odgovarajuće vozačke dozvole najbolji primer za to je vožnja APNa (Apenca) koji se pre donošenja novog zakona vozio sa Potvrdom o poznavanju saobraćajnih propisa PSP a sada za to treba A kategorija a tu je i primer Zorana Stojanovića iz Gornje Stražave kod Prokuplja oca četvoro dece koji je dobio kaznu od 135.000 DIN zato što je vozio traktor bez dozvole a pošto nije imao da plati ova naša demokratska država ga je smestila 60 dana u zatvor u kojem bi trebalo da budu ti koji su mu napisali tu kaznu i još dosta pripadnika MUPa koji sarađuju sa narko dilerima i bave se raznim drugim kriminalnim radnjama a naravno i oni koji su doneli ovakve zakone. Naravno veliki problem preduzetnika a i običnih
ljudi je vuča auto prikolice čija masa prelazi 750kg a za koju treba E ili po novom zakonu BE kategorija koju dosta vozača ne poseduje a za čije dobijanje je trebalo polagati E kategoriju tj. kamion sa prikolicom, traženje dlake u jajetu kod vozača kombi vozila i kamiona a sve sa ciljem i namerom da se napiše kazna i tako puni budžet iz čijih sredstava dobijaju platu pripadnici MUPa, sudije političari i ostale birokrate koje nerade ništa korisno i polako uništavaju državu i ljude koji žive u njoj, uzimanje mita od vozača naročito od vozača teretnih i dostavnih vozila npr. pecivo, jogurt, riba, voće i naravno pare, zloupotreba službenog položaja pisanjem kazni za prekršaje koji nisu učinjeni zarad lične osvete itd itd. Ima i nekih prosto neverovatnih primera gde su pripadnici MUPa pisali kaznu zbog vožnje bicikla u papučama ili telefoniranja
u toku vožnje bicikla.
- Nekažnjavanje onih vozača koji stvarno ugrožavaju bezbednost u saobraćaju : tajkuna, lopova, političara, funkcionera, javnih ličnosti, direktora u javnim preduzećima, dilera droge, raznih kumova, drugova i rođaka i ostalog ološa koji se iživljava i bahati na drumu i time direktno ugrožava živote i imovinu ostalih učesnika u saobraćaju. Na internetu ima dosta snimaka na kojima se vide pevači i ostale javne ličnosti kako prolaze kroz crveno svetlo i čine razne druge prekršaje za koje nisu nikad odgovarali a direktno ugrožavaju ostale učesnike u saobraćaju njihovim činjenjem. Tu je naravno i zloupotreba rotacije i blinkera od strane raznih funkcionera koji divljaju putevima Srbije a koje policija nezaustavlja i ne kažnjava. Tu su i pijani i drogirani vozači a bogami i ludi setite se nesreće na Pančevačkom putu u kojoj je poginulo četvoro ljudi zbog jednog ludaka kojeg je sud osudio na osam godina zatvora ili ove u Žablju u kojoj su poginule dve devojke, naveo sam samo dva primera a ima ih bezbroj.
- Nemarnost i neažurnost sudova, izricanje blagih kazni onima koji direktno ugrozavaju bezbednost i imovinu učesnika u saobraćaju dok se za neke sitne prekršaje koji ni na koji način ne ugrožavaju bezbednost i imovinu ostalih učesnika u saobraćaju izricaju dosta puta maksimalne kazne a sve sa ciljem punjenja budžeta novcem poštenih ljudi koji nisu ni lopovi ni ubice ni dileri droge a čije je jedini greh to što su vozili neko vozilo. U dosta slučajeva na sudu okrivljenom se neveruje ni reč dok se nekim pripadnicima MUPa koji su neretko korumpirani veruje svaka reč a sve pod predpostavkom
da oni kao službena lica uvek govore istinu što naravno nije istina.
-Cene registracije nepravedne i nerealne naročito za vozila preko 2000cc. Npr. cena registarcije za Mercedes E220 diesel i BMW 520D obadva auta su isto godište, spadaju u istu klasu i direktni su konkurenti jedan drugom

Mercedes                                                          BMW
 2200cc 70kw 1998god. 44631.50 DIN            2000cc 100kw 1998god. 20355.80 DIN
 2200cc 85kw 2001god  46639.80 DIN            2000cc 100kw 2001god. 20355.80 DIN
       
izvor: sajt http://www.registracija-vozila.rs/kalkulator-registracije-vozila

Vozač u ovom slučaju Mercedesa treba da plati više nego duplo skuplju registraciju samo zato što ima 200cc veću zapreminu motora iako ima manje kw nego BMW. Obadva vozača voze auto iste klase skoro istih dimenzija i snage motora a registracija je više nego duplo veća za Mercedes.

-Obuka vozača i polaganje vozačkih ispita. Država je od vožnje napravila čitavu nauku pa tako po novom zakonu svaki kandidat za B kategoriju treba da ide šest meseci u autoškolu što je nepotrebno i preskupo. Do ovoga tj. novog Zakona o bezbednosti u sasobraćaju smo došli tako što je stari proglašen zastarelim i neefikasnim što naravno nije u celosti istina. Da bi kandidat za vozača dobro naučio vožnju nije potrebno
ići u autoškolu šest meseci i to platiti 800 EURa. Dovoljno je da instruktor prenese neko osnovno znanje na budućeg vozača koje će on da usavršava u toku dalje vožnje. Vožnja se uči ceo život, svaki dan se nauči nešto novo i usavrši se već postojeće znanje. Što se više vozi to se bolje vozi kao i bilo šta drugo što se radi u životu. Naravno neko će vožnju naučiti brže i bolje neko će sporije i to je tako to nijedan
zakon nemože da promeni. Trenutno u Srbiji radi jako mali broj autoškola a za to najveću odgovornost snosi MUP i država uopšte. Da bi se postao dobar vozač nisu potrebni veliki poligoni, kompjuteri i slično već iskusni i pošteni instruktori koji će kandidata da nauče da vozi i poznaje saobraćajne propise. To nije ništa komplikovano i teško dosta stvari se zna od ranije i uopšte nevidim nikakav realan razlog od strane
MUPa i uopšte države da toliko komplikuje proces obuke i polaganja vozačkog ispita. Kao da neko namerno komplikuje život ljudima i namerno pravi haos. Glavni izgovor MUPa za ovakovo stanje je briga za bezbednost u saobraćaju što je maksimalno licemerno. Njihova glavna briga je da napune svoje džepove i prazan budžet što možemo i da vidimo na drumu svaki dan. Non stop država donosi neke zakone pa izmene pa dopune i tako u krug a stanje ostaje isto. Svi ti zakoni, izmene, dopune i ostale gluposti koje radi država i MUP koštaju a to naravno plaća narod. Niko da se zapita žašto je to tako i u čemu je problem i šta se zapravo hoće. Kad se donosio novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju glavni razlog je bio što se dosta gine na drumovima i što se dešava puno saobraćajnih nezgoda itd. itd. Kad su izmenili zakon, uveli poene, povećali kazne i zakomplikovali život ljudima na drumovima se i dalje gine. Oni kažu da se proj poginulih i povredjenih smanjio što je tačno ali nekažu koliko se smanjila prodaja goriva a čim se smanjila prodaja goriva manje se i vozi a manje se i gine na drumovima. Ovo je obično
spinovanje javnosti na jako providan način. Ako država hoće da smanji broj poginuli i povredjenih u saobraćaju prvo treba da vidi žašto se gine na drumovima Srbije. Neke nesreće se nemogu sprečiti i zato se i zovu nesreće a postoje i one koje se mogu sprečiti a glavni razlozi zbog kojih se dešavaju su vožnja u pijanom i drogiranom stanju, divljanje i bahaćenje po putu npr. uletanje u makazice, prolaženje kroz crveno, zaobilaženje na punoj liniji i u krivinama, jurcanje po naselju brzinom od 150 200 na sat itd. Kad kod se dogodi neka teška nesreća koja se desila zbog gore nabrojanih razloga MUP odmah izadje na ulicu i počne da piše kazne vozačima za pojas, prsluk, sijalice, krivo zalepljenu nalepnicu, šare na gumama i bezbroj drugih gluposti koje nikako neutiču na bezbednost u saobraćaju. Umesto da stanu kod nekih lokala i kafana i da svakog vozača koji krene da vozi testiraju na alkohol oni se zavuku iza nekog
žbunja i zaustvljaju nekog mučenika sa stojadinom pa počnu da ga zagledaju kao da hoće da ga kupe te imali šare ili nema imali pojas nemali pojas i uglavnom nešto nema pa se piše kazna od 5000 oni napišu da je za pojas a zbog čega je u stvari nema ni veze. I tako se iživljavaju na sirotinji dok pijani vozači prolaze bez problema i tako u krug dok opet neko ne pogine.
-Uvoz novih i polovni auta. Na sva nova auta koja se prodaju kod nas država Srbija je uvela ekološku taksu od 12000 DIN po toni. Kakva je to taksa i zbog čega se plaća nema veze bitno je da se plaća. Oni koji kupuju polovna auta plaćaju carinu ako vozilo nije proizvedeno u EU i PDV od 20 posto. Vrednost vozila se do sada procenjivala na osnovu vrednosti auta iz kataloga države iz koje je auto uvezen a od sada ce se vrednost vozila procenjivati iz kataloga AMSS (Auto moto saveza Srbije) u kojem su cene dosta veće pa će se i cene auta povećati. Još jedan način na koji država pljačka vozače.

Ovo je samo deo problema sa kojima se suočavaju vozači u Srbiji. Najgore je što niko od državnih organa nema volju da promeni stanje u saobraćaju. Samo se menjaju zakoni i propisi a sve na štetu poštenih ljudi i vozača. Državi i MUPu izgleda da najviše odgovara ovakav haos u kome oni pljačkaju narod na sve moguće načine. Država i MUP su uvek upravu i nikad nisu krivi ni za šta što bi narod rekao kadija te tuži kadija ti sudi. Dok se razni tajkuni, političari, direktori javnih preduzeća, dileri droge, kriminalci i ostali ološ bogati na račun naroda taj isti narod nema šta da jede, radi za bedne plate koje neretko kasne i po nekoliko meseci i jedva krpi kraj sa krajem. Političarima su puna usta Evropske Unije, demokratije i pravne države svi sve znaju i mogu a nisu uradili ništa od 2000god. do danas. Zatvori u Srbiji su puni vozača što onih koji su vozili pijani kojima je i mesto tamo a pogotovo onih koji su tamo bez ikakvog razloga npr. zbog pojasa, vožnje bez dozvole ili pod zabranom, zbog pričanja na telefon dok su vozili biciklo itd. itd. Njihova mesta bi trebalo da zauzmu lopovi, dileri droge, korumpirani policajci i ostali ološ koji je na slobodi ali od toga izgleda nema ništa jer oni koji treba da hapse lopove diluju drogu, bave se
reketiranjem i ostalim kriminalnim aktivnostima. Izgleda dok motka ne proradi da se neće ništa promeniti u ovo lopovskoj državi. Ako ta motka ne proradi uskoro možda i nestanemo kao narod jer nas je svake godine sve manje a država svojim postupcima samo ubrzava taj proces.

Na kraju da napomenem da nisu svi policajci i sudije loši ima tu poštenih ljudi koji korektno rade svoj posao ali nemogu doći do izražaja od ološa kojeg je svakim danom sve više. Narodu je svega dosta i svako mu je kriv naročito ako prima platu iz državne kase a pritom se ponaša neodgovorno i bahati se na svokom koraku. 

No comments:

Post a Comment