Thursday, February 20, 2014

Pravna drzava


Kad sam se vratio iz zatvora kuci sacekala me je plava koverta. Opet neke kazne. Ovoga puta ukupno treba da platim 75000DIN 50000DIN zato sto nisam bazdario taksimetar a 25000DIN zato sto auto kojim sam taksirao nije na meni tj. vodi se na tatu. Prvo sto se tice taksimetra niti mi je iko rekao da treba da ga bazdarim niti po nekoj logici covek sam moze da zakljuci da taksimetar traba bazdariti. Nije taksimetar strujomer pa da se bazdari. Sto se tice auta kojim sam taksirao on se vodi na tatu i ja sam tako otvorio firmu. Kad sam dosao u opstinu da otvorim firmu pitali smo da li moze da se otvori firma ako je auto na tati i rekli su da moze samo treba napraviti ugovor i overiti ga u opstini sto smo i uradili. Na kraju nije firmu otvorila opstina nego APR (Agencija za Privredne Registre) iz Beograda kojoj se salju svi papiri neophodni za otvaranje u ovom slucaju taksi firme ukljucujuci i ugovor o koriscenju auta. Ja sam sa moje strane uradio sve po zakonu tj. kako su mi rekli u opstini i opet moram da platim kaznu. U banana drzavi Srbiji je sve moguce. Ove dve kazne mi je pisala inspekcija u Novom Sadu. Tamo izgleda vaze neki drugi zakoni kao da smo na divljem zapadu. I na divljem zapadu je bilo vise logike i pravde nego u ovoj kvazi drzavi. Dok po Novom Sadu vozi bezbroj nelegalnih taksista koji nit su taksisti, niti imaju firmu, niti placaju porez inspekcija pise kazne legalnim taksistima koji kolko-tolko rade po zakonu i placaju porez. Umesto da se inspekcija bavi divljacima koji rade na crno i neplacaju porez ona dere kozu onima koji se trude da rade legalno i da placaju porez. Prakticno drzava te tera da radis na crno i da nepostujes zakon. Meni koji sam imao firmu i koji sam redovno placao porez i radio kolko-talko po zakonu pisu se kazne i skida mi se koza sa ledja dok nekome ko je radio na crno ko nije taksista, ko nema firmu i neplaca porez nepise se nista i taj radi i dan danas. Ja sam radio dve i po godine legalno i zatvorio sam firmu zbog saobracajne policije i inspekcije. Dok na drumu ima bezbroj nelegalnih taksista drzava hoce da unisti i ovo malo legalnih koji su opstali na trzistu.
Na kraju ostaje pitanje ko je ovde lud?







No comments:

Post a Comment