Monday, May 5, 2014

Otvaranje TAXI firme

Na jesen 2010 god. krenuo sam u avanturu otvaranja taksi firme u Temerinu.
Posto nisam bio zaposlen a inace volim da vozim i znam jako dobro da vozim
resio sam da otvorim taksi. Otisao sam u opstinu i raspitao se sta sve treba
da bi bio taksista. Hteo sam da budem linijski taksista tj. da vozim po ceni karte.
Video sam da dosta ljudi to radi i da moze lepo da se zaradi pa sam odlucio da
krenem i ja sa tim poslom. Posto sam onda imao skoro celih 19 godina nisam
znao da je to nelegalno i zabranjeno. Kad sam u opstini rekao da hocu da vozim
linijski tj. da budem linijski taksista niko mi nije rekao da je to nelegalno samo
mi je receno da nepostoji linijski taksi nego samo taxi. Posto ja nisam znao kako
to sve funkcionise krenuo sam da skupljam papire za otvaranje firme. Ta avantura
sa papirima i ostalim cudima je trajala oko 3 meseca. Medju tim papirima bio je i
ugovor koji sam napravio sa mojim tatom a tice se toga da mogu da koristim
njegov auto i da radim sa njim sta hocu u ovom slucaju mi je trebao da radim sa
njim. Kad sam bio u opstini da se raspitam sta sve treba da se otvori taksi pitao
sam da li moze da se otvori sa autom koje je na tati i receno mi je da moze samo
treba da napravimo ugovor sto smo i uradili. Na moju veliku nesrecu zivim u zemlji
Srbiji pa tako dana 26. sep. 2012. godine u Novom Sadu novosadska inspekcija
mi je napisala kaznu zato sto auto kojim sam obavljao taksi prevoz nije na mom
imenu. Pored te kazne napisali su mi i kaznu zato sto taksimetar nije plombiran.
Posle je sud doneo presudu da moram da platim 25000 din. zato sto se auto
nevodi na mene i 50000 din. zato sto taksimetar nije plombiran. Kad sam na sudu
pitao kako je moguce da ja otvorim firmu sa autom koje nije na meni ako to nije po
zakonu dobio sam odgovor da to njih ne zanima. Sto se tice taksimetra niko mi
nije rekao da moram da ga bazdarim svake godine (bazdario sam ga kad sam
otvarao firmu) i opet sam ja ispao kriv i opet kazna. Ja sam onda imao 19 god. i
nisam znao da taksimetar treba da se bazdari svake godine a i da sam znao
duznost opstine i drzave je da mi kaze sta sve treba da uradim tj. koje su moje
obaveze sta treba da radim svake godine, sta na pola godine itd. To mi niko nije
rekao i opet naravno ja ispadam kriv. Po nekoj logici taksimetar je elektronska
sprava i tu nema sta da se bazdari ili radi ili neradi a i kad sam nosio taksimetar
na bazdarenje pri otvaranju firme niko tamo nista nije bazdario samo su zalepili
dve nalepnice i uzeli pare. Takodje nije mi receno ni da lekarski pregled moram
da radim svake godine srecom za to mi nisu pisali kazne. Za lekarski sam
saznao tako sto je policija pisala kaznu nekom kolegi koji takodje nije znao za ovo.
Pri otvaranju firme na kraju kada sam sakupio sve papire i platio sve takse,
potrosio dosta vremena, para i zivaca napokon su ovi iz opstine sve to poslali
za Beograd u APR ( Agencija za Privredne Registre). Naravno ovo je Srbija pa
problemi tu tek pocinju. Ubrzo posle slanja papira u APR oni su te iste papire
vratili nazad zato sto nije trebalo uverenje iz suda koje sam ja izvadio a receno
mi je da treba da se izvadi nego neko drugo uverenje za koje se na kraju
ispostavilo da niko ne izdaje. Po to nepostojece uverenje sam otisao u Novi Sad
u sud u Sutjeskoj ulici. Upaltio sam taksu u banci dosao na red udjem u kancelariju
i kazem sta mi treba a oni kazu mi to ne izdajemo. Pitam gde da idem da izvadim
kazu u sud na Bulevaru Oslobodjenja. Sreca pa su ovi u banci mogli da mi vrate
taksu. Odem ja u sud na bulevaru dobar dan dabar dan treba mi to i to uverenje
a oni kazu mi to neizdajemo. Kazu svaki dan gomila taksista dodje po to ali oni
to ne izdaju i salju me u sud u Sutjeskoj. I tako u krug. Posle sam se vratio u
opstinu i onda su zvali Beograd i ovi im rekli iz APRa da posalju ono sto su prvi
put poslali bez ovog nepostojeceg uverenja. Onda je dosla nova godina i praznici
i posle nove godine sam dobio pismo iz APRa da mi je otvorena firma. Priznacete
malo je cudno kako to prvo nije mogla da se otvori firma a posle moze. Ali zivim u
ovoj nesretnoj Srbiji pa nista nemoze da me iznenadi.

Jos malo Milan Knezevic



Sto puta sam rekao da u ovoj drzavi kad placas porez finansiras sopstvenu propast a evo i neko
 pametniji i strucniji od mene da to potvrdi.



No comments:

Post a Comment